בתור צרכנים, אחת השאלות שמעסיקות אותנו היא האם מותר או אסור לייבא מוצרי עישון. ייבוא נעשה בדרכים שונות בין אם זה באמצעות חנויות אינטרנטיות מחו“ל, בין אם זה דרך ספקים פרטיים או עסקיים. כדי לדעת מה בדיוק מותר ומה אסור, חשוב קצת להכיר את התחום הזה של יבוא אישי. ההגדרה של יבוא אישי היא רכישת סחורה או מוצר בחו“ל שמגיע לישראל, כאשר הכמות חייבת להיות סבירה. יבוא אישי נעשה אך ורק באופן פרטי ולא דרך עסק, מיועד לצרכים אישיים ולא לצרכי אספקה, מכירה או מתן שירותים. בנוסף, מבחינת הכמויות, יבוא אישי יכול להיות עד סכום של 1,000 דולרים – 30 יחידות מאותו מוצר או מעל 1,000 דולר- עד 5 יחידות מאותו מוצר. כל יבוא שלא עומד בקריטריונים האלה גם בתחום העישון וגם בתחומים אחרים, לא מוגדר כאישי.

 

אילו מוצרי עישון מותר לייבא?

בעיקרון מותר לייבא מוצרי עישון חוקיים כמו למשל וופורייזרים, ניירות גלגול  סיגריות אלקטרוניות ואביזרים נוספים לעישון. היבוא חייב להיות חוקי ובהתאם להנחיות של רשות המיסים ומשרד הבריאות.

 

האם עדיף לייבא או לרכוש בישראל?

ובכן, לשאלה זו אין תשובה חד משמעית, אך מבחינה חוקית, אם לא רוצים לקחת את הסיכון, כן עדיף לרכוש את מוצרי ואביזרי העישון כאן בארץ. היום יש מגוון רחב של חנויות אינטרנטיות מצוינות מהן ניתן לבצע את הרכישה במחירים טובים ונוחים. בנוסף, במידה ואתם בוחרים לבצע רכישה בארץ, תוכלו לקבל מידע הרבה יותר מפורט, להתייעץ עם מומחים בתחום וכך בעצם לבחור את המוצרים שהכי מתאימים לצרכים שלכם. במידה ויש איזושהי בעיה או תקלה עם המוצר, תמיד יהיה לכם למי לפנות לגבי זה.