תאונה עלולה להתרחש בכל עת, לעיתים בלי בכלל שנשים לכך לב. אנחנו חיים בעידן מסוכן, בו עוד ועוד רכבים עולים על הכביש כך שאין לנו תמיד שליטה על כל מי שנמצאים סביבנו עם הכלי המסוכן הזה נהוג בידם. במידה והייתם חלק מתאונה, ראשית חשוב לנו להגיד שהעיקר הוא הבריאות, לראות שאתם בסדר.

לאחר מכן, יש לטפל בשלל התוצאות של התאונה, בין אם אתם חלק מהצד הפוגע ובין אם אתם חלק מהצד שדווקא נפגע כתוצאה מהאירוע. זכרו כי המערכת המשפטית היא זו שקובעת במדינה דמוקרטית מה יהיו ההשלכות של תאונות מסוגים שונים הנערכות בכביש. אנחנו יכולים לתת לכם את הכלים להתמודד איתה בחכמה.

דבר ראשון, כדאי להצטייד באנשי מקצוע מעולים לטובת העניין

עורך דין תאונות דרכים הוא ממש איש מקצוע קריטי במקרה הזה. הסיבה לכך היא שאם אתם לא מגיעים מהתחום, קשה לצפות איך תצאו מהתהליך המשפטי. מדובר בתהליך מורכב בו מדברים שפה שהיא אמנם עברית, אבל האופן בו מתייחסים לשפה שונה בצורה מהותית מהדרך בה רובינו מדברים בחיי היום יום.

בחירה של אנשי מקצוע טובים יכולה לסייע לכם לצאת מהסיטואציה בצורה טובה יותר. אתם יכולים, בעזרת עורך דין תאונות דרכים מקצועי להתמודד עם התהליך ולצאת כשידכם על העליונה. לא פעם, אנחנו, בתור אנשי מקצוע, נתקלים בלקוחות שהחלו את התהליך בגפם מתוך אמונה תמימה כי הכל יפעל כנדרש. לתדהמתם, גילו לא פעם מערכת מורכבת בהרבה משחשבו, כזו שלא באה לטובתם כלל.

אם אתם ביצעתם את התאונה, אל תראו זאת כסוף פסוק

מה שחשוב לזכור הוא שתאונות בכביש לא תמיד מתרחשות באותו אופן. לכן, חוקי התעבורה הם חוקים מורכבים שלא נאמר, מסובכים, שכן יש להתייחס למגוון גדול מאוד של מקרים וסיטואציות ולבחון בכל פעם מחדש מי אשם, מי זכאי, מה חומרת העונש על מעשה כזה ולא אחר וכן הלאה.

דוגמא טובה לה יכולה להיות עונש על נהיגה בשכרות. העונש ישתנה באופן מהותי אם הבדיקה שנעשתה לנוהג נעשתה בצורה נכונה וחוקית. במידה ונגרם רק נזק לרכוש העונש יהיה קל בהרבה מזה של נהג שפגע בחיי אדם ממש.

זו רק דוגמא אחת אבל היא ממחישה עד כמה מדובר על אירוע מורכב בו כל פרט חשוב. לכן, אנחנו, אנשי המקצוע, תמיד אומרים ללקוחות שלנו רגע להיעזר בסבלנות. עורך דין תאונות דרכים נמצא כאן לא רק כדי לתת לכם את המענה המשפטי בלבד, כי אם לתמוך, לסייע, להוות כתף עליה ניתן להישען גם כאשר אתם עוברים תהליך כל כך לא פשוט מהסוג הזה ממש.

אנחנו כאן כדי לעזור לכם לעבור את ההליך המשפטי בצורה הטובה ביותר. מוזמנים ליצור איתנו קשר. 

עדי שטיינברג

עדי שטיינברג עורך דין תעבורה בוגר תואר למשפטים