תאונת דרכים, גדולה או קטנה, היא עניין מאוד טראומטי ולא נעים, בוודאי אם אנחנו בצד הנפגע. תאונות דרכים יכולה להשבית אותנו לתקופה ממושכת ולצערנו, אם מדובר בתאונה קשה הרי שהיא יכולה גם לגרום לו נזקים ארוכי טווח עד לנזקים קבועים שישפיעו על כל מהלך חיינו מכאן והלאה.

כל מי שמעורב בתאונת דרכים, בוודאי בצד הנפגע, הדבר הראשון שעליו לעשות זה לפנות אל עו"ד תאונות דרכים שייצג אותו. זה אולי נשמע קר, אך מאחר ותהליך הטיפול בנזקים הפיזיים והנפשיים יכול לקחת המון זמן ולעלות הרבה מאוד כסף, מה שכמובן ישפיע מאוד על מהלך חיינו, אזי שאנחנו חייבים לשכור עו"ד שיוכל לייצג אותנו נאמנה אל מול הגורמים השונים.

במאמר זה נסביר בקצרה מה בדיוק עושה עו"ד תאונות דרכים, מול מי הוא פועל, וכן כיצד אנחנו יכולים לשכור עו"ד ברמה גבוהה שישרת אותנו נאמנה וייצג את האינטרס שלנו מול הגורמים השונים. לפני כן נציין, בהיעדר עזרה וייצוג של עורך דין, אזי שאנחנו לא נוכל ליהנות מכל הזכויות המגיעות לנו ויהיה לכך מחיר כלכלי לא פשוט. זה יכול להיות מאוד משמעותי, בפרט בתקופה בה היכולת שלנו להתפרנס תיפגע.

איך עורך דין תאונות דרכים יכול לעזור לנו

בעיקרון, עו"ד תאונות דרכים אמור לייצג נפגעים אל מול חברות ביטוח, ביטוח לאומי או מול כל גורם אחר רלוונטי, במטרה לעזור ללקוחות שלו לקבל את מה שמגיע להם על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים כפי שחוקקה הכנסת. מטרת החוק היא לאפשר לנפגעים לקבל פיצוי כספי על הפגיעה בהם, זאת על מנת שהם יוכלו לשלם עבור הטיפולים הרפואיים והנפשיים שהם יידרשו לעבור, לכסות הפסדים כתוצאה מפגיעה ביכולת שלהם להתפרנס בצורה סדירה ועוד.

עו"ד תאונות דרכים מייצג מגוון רחב של לקוחות, בין אם זה נהגים, נוסעים, הולכי רגל, רוכבי אופניים וכלים אחרים, ועוד. כל מי שנפגע בתאונת דרכים, יכול לפנות אליו בשביל לקבל ייעוץ וכמובן ליהנות מהייצוג שלו. זה יכול להתבצע כבר בשלב הראשוני אחרי התאונה, מיד אחרי הפגיעה, וכמובן לאורך כל התהליך לאחר מכן. ככל שפונים אליו מוקדם יותר, כך גדלים הסיכויים ליהנות מייצוג איכותי ומהזכויות המגיעות על פי חוק.

איך בוחרים עו"ד תאונות דרכים?

בשביל לבחור עו"ד בצורה נכונה, יש לבחון איזה ניסיון עומד לרשותו בתחום, כמה שנים הוא מתעסק בתחום זה, את מי הוא ייצג בעבר והאם הוא נחשב לעורך דין מומלץ בפני לקוחותיו מהעבר. צריך לבדוק אילו אמצעים וכלים עומדים לרשותו ועד כמה הוא זמין ונגיש לייצג אותנו בצורה מלאה ובמהירות.

הרבה פעמים התאונה וההשפעות שלהם גורמות לפגיעה בשיקול דעת ועלולות להוביל להחלטות נמהרות מדי. אומנם חשוב לבחור עורך דין כמה שיותר מהר, אך יש לעשות זאת במחשבה ומתוך שיקול דעת נכון.

עדי שטיינברג

עדי שטיינברג עורך דין תעבורה בוגר תואר למשפטים