נהיגה בשכרות = עונש !

דיני שכרות הינם חלק מדיני התעבורה הישראלית, דיני השכרות עוסקים בכל מקרה שבו נתפס נהג שבגופו אחוז אלכוהול גבוה מזה המותר בחוק.

חשוב להדגיש שתחת המושג נהיגה בשכרות מסתתר מגוון רחב של מצבים וסיטואציות הנתונים במידה רבה לשיקול דעתו של השוטר.

יש לזכור שבמקרים מסוימים ניתן להקל את העונש הצפוי ולהגיע להסדר טיעון מקל.

רמת האלכוהול המותרת לנהיגה היא 240 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף, בדיקת אחוז האלכוהול באוויר הנשוף מתבצעת על ידי מכשיר מדידה המכונה "הינשוף", חשוב לדעת שטרם הבדיקה מחויב השוטר לבצע לנבדק בדיקת התנהגות ומאפיינים.

מה תעשו בכדי לא לאבד את הרישיון.

נהגים שבגופם נמצאה כמות הגבוהה במקצת מזו המותרת בחוק , עד ל – 350 מיקרוגרם לליטר אויר נשוף, ועברו את בדיקת המאפיינים בהצלחה יוכלו לנסות ולהקל את עונשם מול בית הדין, נהגים שבגופם נמצא כמות אלכוהול של 400 מיקרוגרם לליטר אוויר נשוף כבר יתקשו לעשות זאת.

דיני השכרות קובעים שסירוב לביצוע בדיקה במכשיר הינשוף דינה התייחסות לנהג ככזה הנמצא תחת השפעת אלכוהול, בנוסף נהג "המשתעשע" עם הינשוף ואינו ממלא אחר הוראות השוטר גם צפוי להיחשב ככזה הנוהג תחת השפעת אלכוהול.

בכל מקרה שבו הואשמתם בנהיגה בשכרות מומלץ לשכור את שירותיו של עו"ד המתמחה בתחום זה, הסיכוי הטוב ביותר לזיכויו של הנאשם טמון בניסיונו של עו"ד והיכרותו עם דיני השכרות השונים, עו"ד וותיק ומנוסה יכיר את כל התקדימים שהוגשו במקרים דומים והוא יעשה את הכול בכדי לזכות את נאשם.

מה העונש אם נהגתי שיכור ?

על פי סעיף 62(3) לפקודת התעבורה, העונש המינימאלי שניתן לגזור על נהג שהואשם והורשע בעבירת נהיגה בשכרות הוא פסילת רישיון הנהיגה לתקופה שאינה פחותה משנתיים, ראוי לציין שרק במקרים חריגים ויוצאי דופן יגזור בית המשפט עונש מקל יותר.

נהג אשר נתפס נוהג בשכרות בפעם  השנייה באותה השנה צפוי לעונש מחמיר יותר של פסילת רישיון הנהיגה לתקופה שלא תפחת מארבע שנים.

נהגים רבים סבורים שסירוב להיבדק יכול לזכות אותם מאשמת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול אך למעשה סירוב להיבדק יכול רק להרע את מצבם שכן כל נהג המסרב לעבור בדיקה נחשב כשיכור, נהגים הסבורים שאם הם ינשפו "קלות" במכשיר אזי המכשיר לא יגלה את עובדת היותם תחת השפעת אלכוהול צפויים להיבדות שכן גם במקרה זה הם יחשבו לשיכורים.

מדיניות הענישה בישראל עבור נהיגה בשכרות היא מחמירה במיוחד מתוך רצון לעקור את התופעה מן השורש!!!

מדי שנה נהרגים רבבות בני אדם בתאונות דרכים כשסיבת התאונה השכיחה ביותר היא נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

בכל מקרה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה בדגש על דיני נהיגה בשכרות, פעמים רבות ידע עו"ד לנצל את הפרצות השונות הקיימות בחוק במטרה להקל או לבטל כליל את גזר הדין הצפוי למרשו.

עו"ד הוא הכתובת עבור כל מי שחרב שלילת הרישיון מונפת מעל לראשו, עו"ד מביא איתו שנות וותק, ידע וניסיון בדיני התעבורה תוך התמחות ארוכת שנים בדיני נהיגה בשכרות, עורך דין טוב סייע במהלך שנות פעילותו סייע למאות נהגים לקבל את רישיונם בחזרה לאחר שהואשמו באשמת נהיגה עם כמות מוגברת של אלכוהול בדם.

עשיתם טעות ? מחפשים עורך דין ? אנחנו כאן בשבילכם

צריכה מופרזת של אלכוהול בקרב צעירים בכלל וקטינים בפרט הפכה בשנים האחרונות לבילוי קבוע המתרחש בכל סוף שבוע, אחת התוצאות הקטלניות של בילוי זה היא עליה משמעותית במספר תאונות הדרכים שבהם מעורבים נהגים שיכורים.

כחלק מהמאמץ הלאומי למיגור התופעה משקיעה משטרת ישראל מאמצים רבים באכיפת עבירת השכרות, במידה ונתפסתם נוהגים תחת השפעת אלכוהול מומלץ להיוועץ בעו"ד המתמחה בתחום זה.

בדיקת השכרות אותה מבצעת המשטרה היא הראייה העיקרית לכך שהנהג אכן נסע תחת השפעת אלכוהול, את הבדיקה יש לבצע בהתאם לנוהל מסודר שהפרוטוקול שלו נמצא בידי המשטרה, עו"ד רבים מנצלים את העובדה שהבדיקה נעשית פעמים רבות לא בהתאמה לנוהל המשטרתי וכך בעצם מבטלים את תקיפות הבדיקה ומזכים את מרשם.

עו"ד מביא איתו את כל הידע והניסיון הנדרשים בכדי לזכות אתכם מאשמת נהיגה תחת השפעת אלכוהול, לאורך השנים סייענו  למאות נהגים לקבל את הרישיון בחזרה לאחר שנתפסו נוהגים תחת השפעת אלכוהול, התקשרו עוד היום ותגלו כיצד תוכלו להשאיר את רישיונכם בארנקכם.

מה לעשות אם שתיתי ונהגתי ?

במקרים שבהם נתפסתם כשריכוז האלכוהול בדמכם גבוה מהמותר חשוב להיוועץ בעו"ד המתמחה בתחום התעבורה, הרגישות הגבוהה של הבדיקה מותירה במקרים רבים פרצות המסייעות לעו"ד להקל את העונש הצפוי למרשו או לבטל את תקפות הבדיקה כלל ולזכות את מרשו.

אנחנו הכתובת הנכונה עבור כל נהג שנתפס כשהוא נוהג תחת השפעת אלכוהול, בוגרי תואר ראשון במשפטים בהתמחות בדיני תעבורה, במהלך שנות פעילותינו סייענו ללא מעט נהגים תוך מיצוי מינימום הענישה בידי רשויות החוק.

התקשרו עוד היום  ותזכו לייעוץ ולעזרה הטובה ביותר שניתן למצוא בשוק.

עדי שטיינברג

עדי שטיינברג עורך דין תעבורה בוגר תואר למשפטים