נהיגה בשכרות היא לא רק מסוכנת כלפי האדם הנוהג, אלא עלולה להוביל להשלכות חמורות גם על הסביבה. רגע לפני שנותנים טיפים למי שנתפס נוהג בשכרות, חשוב לעמוד על חומרת המעשה. כשאתם עולים על ההגה שיכורים, זכרו שאתם לא פחות מאשר מסכנים חיי אדם ואת עצמכם.

אם נתפסתם נוהגים כאשר אתם תחת השפעת אלכוהול, חשוב לדעת שעל נהיגה בשכרות קבועים עונשים חמורים בחוק. יחד עם זאת, עורכי דין תעבורה תמיד יגידו לכם שקודם כל, צריך לבדוק את מהימנות בדיקת הינשוף. כמו כן, יש לבדוק את שאר המידע המשטרתי והמשפטי שעשוי להשפיע על חומרת העונש הקבוע בחוק. בואו נדבר על זה, מה צריך לדעת אם נתפסים כשנוהגים שיכורים?

נהיגה בשכרות ומה שצריך לעשות אם נתפסים

נתפסתם נוהגים בשכרות? הכי חשוב, אל תסרבו לשתף פעולה עם המשטרה. בין אם אתם צריכים לעבור בדיקת ינשוף או לא, תשתפו פעולה באופן מלא עם השוטרים ותעשו כמבוקשם. יחד עם זאת, חשוב לדעת שישנם כללים שונים שעל השוטרים לעמוד בהם, כמו למשל המנה של 15 דקות עד ביצוע בדיקת הינשוף.

אם השוטרים לא המתינו 15 דקות עד ביצוע הבדיקה, ייתכן שהבדיקה שלהם פסולה על פי החוק. בכדי לדעת בוודאות אם כך המקרה, יש להסתייע בשירותיהם של עורכי דין תעבורה מומחים. בשלב זה, עו"ד תעבורה יבקש ממכם להמציא ולהנפיק בפניו את כל המסמכים המשטרתיים הרלוונטיים.

נהיגה בשכרות ומהימנות בדיקת הינשוף

יש צורך לבדוק באיזו שעה מדויקת עצרו אתכם בצידי הכביש, באיזו שעה בוצעה הבדיקה, האם מכשיר הינשוף כויל לפני שעשו בו שימוש השוטרים ועוד. כמו שאנחנו רואים, ישנם מספר פקטורים שונים ומגוונים אשר יכולים להשפיע על התקינות של מכשיר הינשוף והבדיקה של נהיגה בשכרות.

אם אינכם בטוחים שזכיתם לטיפול חוקי על ידי השוטרים, או שמא אתם חושדים בתקינותה של בדיקת הינשוף, ניתן לברר את הדברים האלו. ההמלצה היא לקבל סיוע של עורכי דין תעבורה כמה שיותר בהקדם. ככל שתואילו "לתקוף" את הנושא מוקדם יותר, ככה אולי יהיה אפשרי לקצר את התהליכים המשפטיים השונים.

הסיוע של עורכי דין תעבורה מומלץ כבר בתחילת התהליך 

עורכי דין תעבורה יכולים לבקש ממכם לעבור בדיקות דם, בדיקות שתן ועוד. יש לציין, הבדיקות האלו בדרך כלל יהיו בגדר המלצה. זאת, מכיוון שעורך הדין אינו יכול לחייבכם לעבור את הבדיקות הנ"ל. אבל חשוב לזכור, עם עורך הדין שלכם יש צורך לשתף פעולה באופן מלא. בסופו של יום, הוא שם בכדי לדאוג לאינטרסים שלכם.

אם עורכי דין תעבורה מבקשים ממכם לעבור בדיקות שונות, תבדקו מדוע ונסו לשתף פעולה עמם כמה שיותר. המלצה מאיתנו, כדאי לערב את עורך הדין כבר בתחילת התהליך. אם אפשרי, פנו אל עורך דין כבר בשבוע הראשון לתפיסתכם נוהגים בשכרות. אם יהיה לכם מזל, יהיה אפשרי לטפל במקרה גם מבלי להגיע לבית המשפט. אם יהיה לכם פחות מזל, יהיה צורך בייצוג בבית המשפט על ידי עורך הדין. ככה או ככה, טוב שהסתייעתם בעורך דין מקצועי, אתם בידיים טובות.

עדי שטיינברג

עדי שטיינברג עורך דין תעבורה בוגר תואר למשפטים