נהיגה בפסילה היא עבירה מאוד חמורה, במהלכה הנהג מחליט לנהוג גם לאחר כשרישיונו נשלל. במידה ורישיונכם נפסל מסיבה כזו או אחרת, חל איסור על נהיגה ברכב במהלך תקופה בלתי מוגבלת זו. חשוב להתייעץ עם עורך דין מומלץ בתחום התחבורה על מנת לקבל סיוע מקצועי ולמקסם את העונש על עבירה זו.

מהי נהיגה בפסילה?

נהיגה בפסילה היא אחת העבירות החמורות ביותר שנהג יכול לבצע. שלילת רישיון היא דבר חמור בפני עצמו, ובעוד שלנהג אסור לנהוג ברכב, נהיגה בפסילה היא דבר שנחשב לאיסור באופן מוחלט. נהג שמחליט לנהוג ברכבו אף על פי פסילת רישיונו, צפוי לפסק דין חמור אף יותר ממה שקיבל בעבר.

רישיונו של נהג יכול להישלל ע"י שוטר או בית המשפט, בגלל מספר סיבות: תאונת דרכים, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה במהירות מופרזת ו/או עולה על המהירות המירבית, אחזקת חומרים אסורים ברכב, ועוד.

ישנו דבר הנקרא "פסילה מנהלית", המאשר לקצין משטרה, או אפילו שוטר שהוא לא קצין, לשלול רישיון ללא כל צורך במשפט. השוטר יכול לשלול מהנהג את הרישיון למשך חודש ואף חודשיים, תלוי ברמת העבירה ועד כמה היא חמורה.

לאחר פסילת הרישיון, הנהג מחוייב להפקיד את רישיונו במזכירות בית המשפט, עם חתימה רשמית של שופט, רשם בית המשפט, או עורך דין. מרגע מסירת הרישיון חל איסור מוחלט על הנהג לנהוג, ובטח ללא רישיון, כשרישיונו מופקד בבית המשפט. במצבים כאלו ואחרים, עדיף לבחור עורך דין מומלץ לתחבורה שיעזור להתמודד עם סיטואציות של פסילת רישיון ואף נהיגה בפסילה.

מה כוללת עבירת נהיגה בפסילה?

עצם זה שהנהג בחר לנהוג ברכבו, אפילו ללא רישיון, ובטח כשרישיונו מוחרם ונמצא ברשות בית המשפט זה דבר חמור בפני עצמו. בכך, הנהג מפר את פסק הדין שנגזר עליו ומפר את התנאים שנקבעו עבורו בסיטואציה זו. חל צו איסור שימוש על נהיגה ברכב המדובר, בין אם הנהג משתמש בו או נותן לאדם אחר לנהוג בו.

נהגים רבים אינם רואים פסילת רישיון כאזהרה, ויבחרו לנהוג גם ללא רישיון במחשבה שהסיכוי שייתפסו נמוך מאוד ומוכנים לקחת אותו. נהג שנוהג לאחר שרישיונו נשלל מהווה סכנה לציבור, ואדם שאינו מציית לחוקים ומסכן את עצמו ואת כל מי שנמצא בכביש. בתי המשפט והמשטרה רואים עבירה זו כחמורה ביותר וימצו את מלוא הדין עם נהגים מסוג זה.

מהו העונש על נהיגה בפסילה?

עבירה זו נחשבת לעבירה פלילית לכל דבר ובתי המשפט רואים אותה כאי-ציות מוחלט ונהג המסוכן לציבור שאינו מסוגל לציית לחוקים ולתנאים שנקבעו עבורו. נהיגה בפסילה נחשבת לעבירת תנועה ואף עבירה פלילית המובילה למאסר.

תיקים של נהיגה בפסילה לרוב יסתיימו במאסר או עבודות שירות, ולכן זוהי נחשבת לעבירת תנועה חמורה מאוד בהיבט הפלילי, ומצריכה נוכחות עורך דין לענייני תחבורה שיעזור בסיטואציות כאלה. ברוב המקרים, לאחר הפסילה עצמה, נהיגה בפסילה תוביל לשלילה נוספת של תקופת זמן ארוכה יותר ויכולה לכלול אף מאסר.

חשוב להתייעץ עם עורך דין מומלץ לענייני תחבורה על מנת שיוכל לפעול בכל המישורים, להגיע להבנה עם בית המשפט ולמזער את העונש עד כמה שניתן כדי שהנהג יוכל לחזור לכביש בצורה בטוחה ויציית לחוקים בדיוק כמו כל נהג אחר.

עדי שטיינברג

עדי שטיינברג עורך דין תעבורה בוגר תואר למשפטים