מדובר באחת העבירות החמורות ביותר שבפקודת התעבורה.

נהיגה בזמן פסילה סעיף 67.

אדם שנוהג בפסילה הוא אדם שמערכת האכיפה והשפיטה רואים בו סכנה אמיתית לשלום המשתמשים בדרך.

אדם המזלזל בחוק, מזלזל בבית המשפט ולמעשה עושה דין לעצמו כאילו החוק הוא המלצה לגביו, לא יותר מכך.

מה דינו של מי שנוהג ברכב אף-על-פי שרישיון הנהיגה שלו נפסל ?

נאשמים הנתפסים נוהגים בפסילה מובאים "אחר כבוד" אל אולמות המשפט לדיון במעצרם, כבולים בידיהם וברגליהם בשלשלאות.

המדיניות הנוהגת כיום היא לשלוח אותם למעצר בפועל, לעיתים עד תום ההליכים ובמקרים מסוימים למעצרי בית עם איזוק אלקטרוני
.

הפסיקה הענפה והרחבה בעבירות כאלו, קבעה רף ענישה מחמיר עם נאשמים שהחוק אינו נר לרגלם וכיום הענישה המקובלת היא מאסרים ממושכים בפועל, יחד עם פסילות ארוכות, פסילות על תנאי, מאסרים על תנאי וקנסות כבדים.

אכיפת העבירה של נהיגה בזמן פסילה

עליכם לזכור כי המשטרה מפעילה מערך שלם לטיפול באכיפת העבירה של נהיגה בזמן פסילה. למשטרה יחידת מעקב הפועלת לצד מערך מודיעיני, אשר עוקבת ומתעדת נהגים שנפסלו מלנהוג. ברגע שנהגים אלו עולים על ההגה, ניידת סמויה עשויה לעלות על עקבותיהם ולעצור אותם לאלתר.

נהג בפסילה ונתפס שוב אחרי חצי שעה

עבירת נהיגה ללא רישיון

אחת העברות החמורות ביותר בתעבורה היא נהיגה ללא רישיון, כל נהג שרישיונו נפסל ונתפס נוהג צפוי לעונש של עד שלוש שנות מאסר, במקרים חמורים יותר שבהם קיים רישום קודם של עבירות דומות ניתן לעצור את הנהג עד תום ההליכים.

טיפול משפטי בגין עבירת נהיגה ללא רישיון הוא תחום המומחיות שלנו כעורכי דין, התמודדות עם מקרה של נהיגה ללא רישיון דורשת ידע וניסיון, האישור החמור ודרגת המורכבות מחייבת בחינה מדוקדקת של ראיות התביעה, בחינה של האופן שבו התבשר הנהג על שלילת רישיונו ועוד.

שימוע שיכול להוביל לפסילה

שימועים רבים נערכים בעבירות של נהיגה בשכרות או במהירות העולה על 80 קמ"ש בדרך עירונית או 130 קמ"ש בדרך בין עירונית.

שימוע יכול להיערך ע"י קצין משטרה בלבד, כאשר ישנם מקרים שהעבירה נעברה לעיני שוטר שאינו מוסמך לבצע שימוע ואז הוא נוטל את הרישיון ומוסר הזמנה לשימוע.

מרגע ההזמנה יש לקיים את השימוע תוך 72 שעות.

בשימוע יעיין הקצין במסמכים שלכם וישאל אתכם מה יש לכם לומר לו, כל זאת כאשר תחילת השימוע היא במשפט "אני מודיע לך שאני עומד לפסול אותך לתקופה של… מה יש לך לומר?" ומה יש לומר אחרי משפט כזה? הרי השוטר כבר החליט שהוא מתכוון לפסול ומה יכול לשנות את דעתו?

מעטים מאוד המקרים בהם נימוקים יצליחו לשכנע את הקצין לא לפסול את הרישיון.

מה לקחת בחשבון מול קצין המשטרה ? לפנות לעורך דין תעבורה !

קחו בחשבון כי קצין המשטרה עבר אלפי שימועים ושמע כמעט כל תירוץ אפשרי, כך שמדובר במשימה לא פשוטה, ולכן מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה שיכול לסייע לכם בשמירה על הרישיון בכיס שלכם ולא במגירה של הקצין.

עובדה חשובה אותה יש להביא בחשבון היא כי שימוע הוא הליך של מעין חקירה ללא אזהרה, שבשונה מחקירה תחת אזהרה, קצין המשטרה אינו מזהיר אתכם שהדברים שתאמרו לו יוכלו לשמש נגדכם בבוא היום בבית המשפט, ולכן חשוב לדעת בדיוק מה לומר לקצין המשטרה.

כאמור, לקצין שיקול דעת מלא ומוחלט לשלול את רישיונכם, אולם הוא מביא בחשבון את העבר התעבורתי שלכם והאם מדובר בעבירה חוזרת, כמו גם את חומרת העבירה וכו', אשר עשויים לבוא לטובתכם בחלק מן המקרים.

במידה ולא תתייצבו לשימוע, הרי שלקצין סמכות לפסול אתכם בהיעדר, ויש לזכור כי כל עוד לא נמסר הרישיון בתחנת המשטרה, לא תתחיל להימנות הפסילה.

עדי שטיינברג

עדי שטיינברג עורך דין תעבורה בוגר תואר למשפטים