אם שמעתם אנשים מתייחסים לתפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, אזי שמדובר בסופו של דבר על גוף ציבורי של ממש, אשר נמצא באחריות בלעדית של משרד הבריאות. על פי התקנות של משרד התעבורה, מדובר על רופא מוסמך מטעם משרדי תחבורה השונים, ומטעם משרד הרישוי של מדינת ישאל. המכון הנ"ל הוא גוף אשר מחזיק תחתיו רופאים שונים, אחיות, פסיכיאטרים, פסיכולוגים, ועוד. התפקיד העיקרי של המכון הוא לאבחן, ולקבוע כשירות רפואית לנהיגה של האנשים אשר מגיעים לטיפול ואבחנה תחת מכון זה. בשורות הבאות נעמיק על מכון זה.

מה הוא התפקיד המרכזי של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

נתחיל מכך, שבמידה שקיבלתם זימון כלשהו הקשור למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, אנו ממליצים בחום להתייעץ על כל נושא עם עורך דין תעבורה מומלץ, זאת לדוגמת עו"ד דנה דוד. שנית, חשוב מאוד להבין את התפקיד המרכזי של מכון זה, והוא – למצוא נהגים על הכביש אשר אינם כשירים מבחינה רפואית לנסיעה על הכביש, ולמנוע את עלייתם על הכביש, זאת באמצעות שלילת רישיון הנהיגה שלהם.

כיצד המכון פועל?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא גוף אשר מקבל מידע רפואי מעמיק על נהגים רבים, זאת כאשר המידע אשר מתקבל מגיע אליהם ממקורות מידע אמינים ומקצועיים. חלק מהגופים שרשאים להעביר מידע אישי למכון הינם – משרד הרישוי, המשטרה, בתי המשפט לדיני תעבורה, גופי הבטחון השונים במדינת ישראל, ועוד.

 

מה הן הבדיקות הנעשות במכון?

בסופו של דבר, במכון מתקיימות בדיקות שונות, רפואיות או נפשיות, אשר מותאמות לכל נהג ולסיטואציה האישית של כל אדם. מטרת הבדיקות הרפואיות הן למעשה לבחון את הכשירות של אותו אדם לנהיגה. בנוסף לכך, ישנם מספר בדיקות רפואיות אשר מתקיימות ומבוצעות עבור כל נהג שמבקש להוציא רישיון נהיגה ציבורי, זאת למעשה בשל העובדה שהחוק מחייב זאת. חשוב לציין שההחלטה של המכון מהווה המלצה בלבד, זאת כאשר תוצאות הבדיקה מועברות למשרד הרישוי בסופו של דבר.

לסיכום, אפשר לדמות את המכון הרפואי לבטיחות בדרכים כ“רופא מקצועי“ המבצע בדיקות לנהגים אשר מופנים אליו על ידי רשות הרישוי, עורכי דין הפועלים איתו, רופאים או גופים ציבוריים אחרים. המכון מספק חוות דעת מקצועיות והמלצות בהתאם למצבם הפיזי והנפשי של נהגים על הכביש במדינת ישראל. המכון מסייע גם לטפל בכל מיני פניות הקשורות לכשירות רפואית. ניתן לקבל את רשימת הסניפים ושעות קבלת הקהל של המכון באתר האינטרנט של המכון וליצור קשר גם בטלפון בשעות המענה, גם במייל וגם להגיע פיזית למקום בשעות הקבלה.